Verksamhetsberättelse 2014 för Peña Malaguista de Suecia

pena_small

Verksamheten 2014 har präglats av stabilt och stundtals glänsande spel på gräset, men även grymma onödiga förluster. Uppe på läktaren och runt planen har verksamheten inom svenska supporterklubben bara gått stabilt uppåt, vid års-skiftet passerade vi 100 medlemmar. Medlem nr 100 blev Richard Lennartsson. Grattis och välkommen till många roliga stunder på Rosaleda. Men även vi har haft onödiga förluster i form av allt för många, ej inbetalda årsavgifter.

För övrigt har vi synts rätt ofta i media och i synnerhet Svenska Magasinet som skrivit om oss. På vår Facebooksida och även twitter får vi grymt många ‘gilla’ varje vecka. FB är fn vår huvudsakliga informationskanal. Ta för vana att kolla vår FB varje dag och tryck på ‘gilla’ när du läst klart. Om vi skall locka sponsorer i framtiden gäller att antalet ‘gilla’ är många. Vår hemsida är under omarbetning och kommer att bli en mer attraktiv plats för Malagasupporters, medlemmar och sponsorer.

Styrelsen o/e delar av den, har under året haft ett antal informella möten, mestadels nere Malaga/Fuengirola.

Sökandet efter en egen ‘casita’, klubblokal, har resulterat i att La Chispa vid feriaplatsen, bredvid svenska matbutiken, i Fuengirola nu är ‘vårt’ ställe. Gå gärna dit även när det inte är match för en matbit och andra aktiviteter. Vid matchdax är långbordet dukat med Malaga färgade vaxduken mm.

Vad gäller att ta fram en kollektion av kläder, typ T-shirt, pike’ mm har detta fördröjts pga av vår ekonomi, eller snarare brist på kapital. I skrivandes stund verkar en lösning på gång och skall finnas till försäljning i samband med ‘världsutställningen’ i Fuengirola, månadsskiftet april maj. Även nya pins är på gång.

Vi är nu en helt igenom spansk Peña, dvs vi är skrivna i Malaga med La Chispa som vår klubblokal och betalar nu årsavgift till Malagas Federation de Peñas. Detta ger oss fler fördelar i form av rabatter och aktiviteter med spelarträffar mm. Men viktigast är att vi nu kan köpa biljetter till reducerat pris utan att behöva skaffa ett Malaguista kort.

Verksamhetsplan2015/2016

Inför framtiden är följande aktiviteter inplanerade

–Ett förberedande Årsmöte i Funkan 31 mars. OBS ANMÄL DITT DELTAGANDE SNARAST

Sedvanligt årsmöte i Stockholm 18 april. OBS ANMÄLAN SNARAST TACK!!!!

–deltager i Sveriges Casita på feriaplatsen i Funkan vid ‘Feria de los Pueblos’ i månadsskiftet april-maj., Vi behöver Dig som vill hjälpa till, iklädd Malaga tröjan och representera både Sverige och Peña Suecia. Anmäl intresse till Anders på LaChispa eller till MATZ@penamalaguista.se

–Spelarträff och officiell nyinvigning av Peña Malaguista de Suecia blir det i början på september med spelare från Mcf och annat spektakel. Mer info kommer var så säkra.

–KLÄDKOLLEKTION är på gång och målet är att ha den till försäljning vid ‘ Feria de los Pueblos’ om allt går i lås.

–Övriga aktiviteter är besök på museet på Rosaleda och spelarträffar i någon form och givetvis alltid ett uppdukat blåvitt långbord på LaChispa vid match. Och delta/besöka Malagas träningspass på Idrottsarenan vid infarten till Malaga.

–Alltid ca 10% rabatt på ordinarie sortiment i alla Malaga CF butiker vid uppvisande av medlemskortet.

–Flyer, dvs ett dubbelsidigt A4 med info om vår verksamhet som kommer att delas ut till alla svenskrelaterade ställen i Andalusien. Där behöver vi DIN hjälp för att hitta dessa ställen. Vi letar också efter en sponsor som kan bekosta tryckkostnaderna för detta. Arbetet är i stort klart med lite justeringar i text och bildval återstår.

–Ambassadörer, tanken är att ha en person på varje ort som blir vår kontakt vad gäller lokal som visar matcherna och andra aktiviteter och delar ut flyers mm mm . Om DU är intresserad så hör av dig, Gäller speciellt i Sverige!!!!!

–Vår hemsida behöver utvecklas och till detta behövs ideer, Fn jobbar Robban nr2, MatZ och Lasse med detta, men vill gärna ha hjälp av några proffs webbutvecklare och framförallt ideer vad vi/du vill ha.

–SPONSORER, Banners mm på vår hemsida sökes. Har du företag som vill stöda oss och få fler kunder. Hör dig!!! Vi får fler o fler läsare, både svenska och från andra länder som läser oss och gillar vår info. I princip gratis nu, enda kravet är att vi får en klickbar hänvisning till Peña Sucia, på din hemsida.

–Styrelsen behöver fler ledamöter men även personer som vill göra specifika saker utan att binda upp sig.

–Biljetter är något som vi nu kan förmedla och hoppas få ekonomi till egna sitsar.

Styrelsen för 2014 har varit

Ordförande Crister Hofstedt

V Orförande Marcus Johansson

Kassör Andres Ihrfors (ej nyval)